Työmarkkinatorin verkkoasiointipalvelussa on käyttökatko 30.12.2024 - 2.1.2024
TE-palveluiden tietojärjestelmiin tehdään päivitys, jonka vuoksi Työmarkkinatorin henkilöasiakkaan sekä työnantajien verkkoasiointipalvelut ovat pois käytöstä. Käyttökatko alkaa 30.12.2024 ja päättyy suunnitelmien mukaan 2.1.2025 klo 8.
Mikäli olet jäämässä työttömäksi vuoden lopussa, niin käynnistäthän työnhakusi hyvissä ajoin. Työnhakuun liittyvät asiat tulee hoitaa hyvissä ajoin ennen vuoden vaihdetta. Käyttökatkon aikana ei ole myöskään mahdollista esimerkiksi luoda tai päivittää työnhakuprofiilia tai työpaikkailmoituksia.
Äänekosken työllisyyspalvelut on suljettu 30.12.2024 - 1.1.2025. Puhelinpalvelu on myös kiinni. Posti otetaan vastaan.
1.1.2025 alkaen TE-palvelut tuottaa Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalue, TE-toimistot lakkautetaan ja työllisyyden kuntakokeilut päättyvät. Neuvontaa työnhakuun, rekrytointiin ja osaamisen kehittämiseen henkilö- ja yritysasiakkaat saavat jatkossa Pohjoisen Keski-Suomen työllisyysalueelta.
Valtava muutos tapahtuu yhden yön aikana, joten alkuvuodesta 2025 voi palveluissa olla viivettä. Varauduthan myös siihen, että käyttökatkon jälkeen sekä puhelin- että verkkopalveluissa voi olla ruuhkaa.
Vuoden alusta TE-palveluiden yhteystiedot muuttuvat, työnhakija- ja yritysasiakkaiden oma yhteyshenkilö muuttuu ja asiointipaikka saattaa vaihtua, mutta Työmarkkinatori.fi pysyy jatkossakin sähköisenä asiointikanavana.
Työmarkkinatorin asiointipalvelussa voit hoitaa asioita, jotka liittyvät:
- työnhaun aloitukseen,
- työttömyysturvaan,
- yhteydenottoihin ja tapaamisiin,
- suunnitelmaan,
- koulutuksiin ja palveluihin sekä
- työnhaun muutokseen ja päättämiseen.
Lue lisää TE-uudistuksesta: www.pohjoisen-keski-suomen-tyollisyysalue.fi
Uutinen julkaistu , muokattu 19.11.2024 klo 15:17